Att använda en rekryteringsfirma blir mer och mer populärt. Då slipper företag sitta och leta med ljus och lykta efter bra medarbetare. För att driva en bra och framgångsrik rekryteringsfirma krävs att du analyserar dina konkurrenter, att du hittar en nisch och att du investerar i de tekniska verktyg som behövs.
Oavsett vilken nisch du valt att sikta in dig på så är det viktigt att få kontoret att fungera optimalt. Det finns nämligen många rekryteringsföretag och konkurrensen är stor därute. Hos Worky har du möjligheten att skräddarsy tjänster för att alla på din rekryteringsfirma både ska trivas och göra sitt jobb riktigt bra. Läs om deras företagstjänster här oavsett om det gäller kontorsstäd, ergonomi eller avtalsskrivning.
Boka företagstjänster för en effektivare firma
Som nystartad rekryteringsfirma kan det vara svårt att ha koll på allting. Marknadsföring, område och att hitta kunder att hjälpa långsiktigt kräver mycket. Dessutom gäller det att alltid hålla ett öga på ekonomin. När du har en rekryteringsfirma måste du också skaffa personal som är experter inom sitt område. Beroende på vilket område du ska nischa dig i så behöver du kompetent personal som vet vad ett företag i branschen är ute efter. Din personal behöver arbeta i en skön arbetsmiljö som värdesätter ergonomi och trivsel. Kanske vill du även inreda kontoret med fina växter och en atmosfär som speglar ditt företag. Worky kan hjälpa till inom följande områden som främjar trivsel:
• Växter för en mysigare inredning
• Ergonomi för bättre arbetsställning under arbete
• Frukt & mat samt kaffe & vatten så dina medarbetare aldrig ska gå hungriga eller törstiga på jobbet
Några andra viktiga företagstjänster som gynnar din rekryteringsfirma kort- och långsiktigt är till exempel kontorsvaror och återvinning samt häftiga profilprodukter så ditt företag ska synas utåt. profilreklam är en billig och kundnära tjänst som ger effektiv marknadsföring till en stor målgrupp.
Hitta det bästa kontoret för din rekryteringsfirma
En rekryteringsfirma ska naturligtvis ha ett kontor. Det går inte att erbjuda bra rekrytering med kontoret på fickan. Kika igenom utbudet av intressanta kontorshotell eller hyrlokaler som skulle kunna passa ditt företags storlek. Det behöver inte nödvändigtvis vara dyrt men relativt nära stadskärnan. Kontorshotell och hybridarbete blir alltmer populärt efter sviterna av corona och även ett bra sätt att knyta kontakter.
Worky hjälper till med kontorsflytt och inredning samtidigt som du också får hjälp med olika IT-tjänster. Kanske du skulle satsa på välkomnande entrémattor för kunder och anställda? Eller trevliga mötesbås där du kan ha digitala möten eller enskilda fysiska möten med medarbetare och kunder?
Som nystartat företag i en miljömedveten värld bör du också tänka mycket på hållbarhetsfrågor och avfallssortering. Ett företag som inte har miljötänket i sin policy kommer inte att gå långt nuförtiden.
Tänk på att du arbetar med människor
Det allra viktigaste i en rekryteringsfirma är kontakten med människor. Det är genom människor du bygger nya broar och det är med människor du hittar kompetensen. Tänk på att både kunder och anställda ska trivas på arbetsplatsen och vilja anlita dig igen eller jobba med dig år efter år. Det är det som skapar förtroende!